Matilda Westerman

Matilda Westerman joins Brand New Content

2020 / 10 / 08

Brand New Content has recruited communication expert Matilda Westerman as a strategic step towards becoming even better at societal and sustainability issues. 

(Summary in English below)

Brand New Content värvar kommunikationsstrategen Matilda Westerman. Rekryteringen är ett led i bolagets satsning på att leverera branschens bästa samhälls- och hållbarhetskommunikation.

Matilda Westerman har tidigare varit stabschef på utbildningsdepartementet, pressekreterare till Gustav Fridolin och har arbetat med kommunikations- och opinionsfrågor på bland annat Lärarförbundet och BRIS. Nu förstärker hon Brand New Contents erbjudande kring samhälls- och hållbarhetskommunikation.

- Det pågår en revolution där alla plötsligt vill vara bäst på att berätta vad de gör inom hållbarhetsområdet eftersom konsumenterna på allvar äntligen har börjat bry sig. För att lyckas i det arbetet är det viktigt att det du säger är sant, relevant och inte minst intressant. Jag brinner verkligen för de här frågorna och ser fram emot att komma ut och lyssna på våra kunders behov, säger Matilda Westerman.

Matilda Westerman tillträdde sin tjänst i början av oktober och har redan flera spännande uppdrag på gång.

- Att berätta historier och få folk att lyssna är bland det roligaste som finns. Att jag nu får möjligheten att erbjuda mina tjänster tillsammans med alla proffs på Brand New Content känns verkligen hur kul som helst, säger Matilda Westerman.

Klas Lindberg är VD för BNC-gruppens Content Marketing-bolag, Brand New Story.

- Hela vårt väsen är att berätta historier som berör, skapar engagemang och förändrar attityder. Med Matilda ombord kan vi hjälpa våra kunder med att bli bäst på att kommunicera sitt samhälls- och hållbarhetsarbete på ett korrekt, trovärdigt och attraktivt sätt, säger Klas Lindberg. 

Brand New Content-gruppen är en oberoende innehållsbyrå med lång erfarenhet av utveckla, producera och distribuera engagerande innehåll. Dotterbolaget Brand New Story arbetar med bland annat Klarna, Swish, RISE, Nordax Bank, DI Gasell, Storytel och Svenska Fotbollförbundet. Dotterbolaget Brand New Television utvecklar och producerar innehåll till några av Sveriges största mediehus, exempelvis "Sommar med Ernst" (TV4), "Militärligan" (SVT), "Svenska hjältar" (Aftonbladet/NENT), ”Norrmalmspolisen” (NENT), "Svenska Fall" (NENT) och "Kristallen" (TV4/SVT). 

För mer information, vänligen kontakta:

Klas Lindberg, vd på Brand New Story – en del av Brand New Content-gruppen, tfn: 0706-762336, mejl: klas.lindberg@brandnewcontent.se

Matilda Westerman, tfn: 070-2611098, mejl: matilda.westerman@brandnewcontent.se

---

Brand New Content has recruited communication expert Matilda Westerman as a strategic step towards becoming even better at societal and sustainability issues.  

Matilda Westerman’s former work include being chief of staff to the minister of education and pressofficer to Gustav Fridolin, party leader of the Green party. She has also worked with strategic communication at Lärarförbundet and been a board member of BRIS. 

- We are in the middle of a revolution where everyone wants to take lead on sustainability. The consumers are finally realizing that the issues on climate change are at a crossroad. To succeed in your communication concerning sustainability, you need to be accurate, relevant and not to say the least – interesting. I look forward to meeting Brand new content’s clients and listening to their thoughts and needs. Matters concerning sustainability and climate change have always been really close to my heart, says Matilda Westerman.