Nordax Bank

Humoresemble hjälper uppstickaren att skilja sig från mängden

Nordax Bank är en utmanarbank som riktar sig till människor som av olika skäl kan ha det svårt med att få lån på storbankerna.

Utmaning

Banken ville skapa rolig och underhållande rörlig kommunikation som över tid kan skapa engagemang, varumärkeskännedom och konvertering genom Nordax egna sociala kanaler. Och att konceptet samtidigt kan fungera i specifika kampanjer.

Kreation

Brand New Content har skapat en egen humorensemble som lyfter viktiga budskap genom igenkänning och humor i sketchformat. Varje sketch produceras i en mängd versioner och format för maximal effekt.

Effekt

Med kampanjkoncept som “Smoothe Shopping” och det fiktiga 80-talsrockbandet Dreamers har Brand New Content skapat prisvinnande kommunikation som driver varumärket som uppstickare. Varje kampanj har fantastiska engagemangs- och räckviddsresultat och Nordax har gång på gång noterat märkbara ökade antal låneansökningar som effekt av kampanjansökningarna.

Kontakta oss

Klas Lindberg

Klas Lindberg

VD
Brand New Story