Nyheter

BNC tar Guldörat in på Dramaten

För tredje året i rad producerar Brand New Content Guldörat. Den här gången flyttar branschdagen och galan in på Dramaten – med Annika Lantz som moderator på Stora scenen.

Vem ska jag tro på?

I Brand New Contents nya programserie ”Vem ska jag tro på?” får tittarna insikt, kunskap och verktyg för att bättre kunna navigera i det allt mer komplexa medielandskapet som växer fram och den påverkan vi utsätts för – ofta utan att veta om det. Programledaren Kodjo Akolor leder oss med hjälp av fakta, forskning och personliga möten genom en värld full av desinformation, konspirationsteorier och dolda reklambudskap. – Det känns viktigare än någonsin att vi förstår hur våra medievanor påverkar oss, säger Kodjo Akolor.

Sitcom lanserar Amorteringsklappen

Årets bästa julklapp 2023 – ett sällskapsspel? Inte om man får tro Nordax Bank, som tagit hjälp av Brand New Contents content-team för att lansera “Amorteringsklappen”.

Jul Med Ernst

Nu har det blivit dags att komma i julstämning! I många år har vi samlats kring TV-rutan och välkomnat juletiderna tillsammans med Ernst Kirchsteiger i form av programmet “Jul Med Ernst”.

Hemma Med Ernst

Ernst Kirchsteiger är tillbaka i TV-rutan med programmet Hemma med Ernst. Här får vi följa med till den vackra gamla gården i Nyckelby, och det bjuds på inspiration, inredningstips och massvis av god mat.

Svenskt elbilslabb får glansfull invigning

När RISE och Chalmers öppnar ett nytt forskningslabb ser Brand New Content till att invigningen får rätt inramning.

Stockholms gängkrig vinner prestigefyllt tv-pris

Igår kväll tilldelades den kritikerrosade dokumentärserien “Stockholms Gängkrig” priset för “Bästa faktaprogrammet för året” på den prestigefyllda svenska tv-galan “Kristallen”.

Kristallen 2023

Den 28 augusti presenterar Brand New Content stolt det bästa av det bästa i den svenska tv-branschen på uppdrag av Stiftelsen Det Stora TV-Priset (”Kristallen”).

RISE väljer Brand New Content – igen

Brand New Content fortsätter som innehållspartner när forskningsinstitutet RISE tar nästa steg i sin varumärkesresa. Det står klart sedan byrån tilldelats uppdraget med institutets innehållstjänster efter en upphandling.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig?

Landets bästa kreatörer är redo att hjälpa dig med dina produktions- och kommunikationsutmaningar. Hör av dig så berättar vi mer!