Vi håller oss till FAKTA!

Publicerat

Kategorier

I dag offentliggjordes vilka program som är med och tävlar i årets prestigefyllda Kristallen-gala. Precis som förra året dominerar Brand New Content kategorin ”Årets Faktaprogram”.

”Vem ska jag tro på?”, skapad på uppdrag av UR, är en tankeväckande och insiktsfull serie som utforskar hur vi navigerar oss genom dagens informationssamhälle. Med fokus på ämnen som källkritik, desinformation och medias makt har serien väckt debatt och fått tittarna att reflektera över sina förhållningssätt till nyheter och informationsspridning i ett allt mer komplext medielandskap.

”Min Tjockumentär”, producerad på uppdrag av SVT, är en personlig och gripande berättelse om Fredrik Boltes som bestämde sig för att genomgå en gastric bypass-operation. Genom att öppet och på nära håll dela sina egna erfarenheter utmanar Fredrik samhällets förväntningar och ger en röst åt alla dem som kämpar med liknande utmaningar.

– Nomineringarna är ytterligare ett bevis på mina fantastiska kollegors kreativa höjd. Nu ser vi fram emot den spännande prisutdelningen samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att skapa innehåll som engagerar, berör och gör skillnad, säger Anders Sundberg, VD på Brand New Content. 

Dela inlägget

Se fler nyheter

Svenska Fall är tillbaka – premiär för säsong 14 på Viaplay i kväll

I kväll, torsdag 4 september 2025 kl. 21.00, är det premiär för säsong 14 av Svenska Fall på TV3 och Viaplay. Tittarfavoriten återvänder med nya uppmärksammade fall och fördjupande berättelser om brott som skakat Sverige – producerat av Brand New Content.

”Bilhandlarens dotter” – ny gripande dokumentär från Brand New Content

Hur kunde en svensk 28-årig kvinna hamna i ett av världens mest ökända fängelser? I den nya true crime-serien ”Bilhandlarens dotter”, producerad av Brand New Content, berättas den dramatiska historien om Ingela Jansson – kvinnan som i början av 2000-talet fick öknamnet ”Storbedragerskan” i svensk media.

Premiär för ”Hudlös” – ny SVT-serie producerad av Brand New Content

Den 21 augusti är det premiär för Hudlös, en stark och gripande dokumentärserie i sex avsnitt där Joakim Lundell möter unga vuxna som precis som han själv har en tuff bakgrund präglad av utanförskap, fördomar och svåra livsutmaningar. Serien produceras av Brand New Content för SVT.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig?

Landets bästa kreatörer är redo att hjälpa dig med dina kommunikations- och produktionsutmaningar. Hör av dig så berättar vi mer!