S:t Görans Sjukhus blir dokumentärserie

Publicerat

Kategorier

I dag kan vi avslöja att Brand New Content bjuder in till en unik inblick bakom kulisserna på S:t Görans akutsjukhus i hjärtat av Stockholm. Serien består av tio avsnitt och har premiär på Viaplay och TV3 i början av 2025.

S:t Görans sjukhus i Stockholm är ett av Sveriges största akutsjukhus. Här jobbar tusentals personer dygnet runt för att förbättra, förlänga och rädda liv. I dokumentärserien S:t Görans Sjukhus följer tittarna åtta dedikerade medarbetare, vars arbetsdagar speglar den mångfacetterade verksamheten på sjukhuset.

– Jag är fantastiskt stolt över det arbete som sjukhusets personal utför varje dag för att ge våra patienter bästa möjliga vård. Att många nu kommer att kunna följa vår vardag och de utmaningar vi möter känns både spännande och viktigt. Jag hoppas att programmet inte bara visar vår professionalism, utan också det engagemang och den omtanke som finns hos vår personal, säger Gustaf Storm.

Dokumentärserien som är producerad av Brand New Content kommer att visas i flera nordiska länder.

– Jag är oerhört förväntansfull över denna serie, som tar oss med på en resa fylld av dramatik och mänsklig närhet. S:t Görans Sjukhus erbjuder en perfekt blandning av glädje, sorg och värme. Tittarna får en unik inblick i vardagen på ett av Sveriges största akutsjukhus och får följa livets olika cykler, från första andetaget till det allra sista. Varje patientberättelse vävs varsamt samman med våra karaktärers egna livshistorier, säger Alexander Tanno, Editor in Chief på Viaplay i Sverige.

Dela inlägget

Se fler nyheter

BNC, Del Monte och Lasse Åberg får Sverige att komma på banan

Brand New Content står bakom Del Montes nya kampanj ”Kom på banan – med en banan”, som med humor, nostalgi och tydlig igenkänning vill inspirera unga till att välja bananen framför godis och energidrycker.

Brand New Content vinner upphandling för Region Stockholm

Brand New Content har tilldelats uppdraget som innehållsleverantör till Region Stockholm, efter en nyligen avslutad upphandling. Avtalet mellan parterna är nu tecknat och gäller i två år med möjlighet till förlängning i ytterligare två år.

Premiär för ”Robert Gustafsson – Komikerjäveln”

Sveriges mest älskade komiker har fyllt 60. I den nya dokumentärserien ”Robert Gustafsson – Komikerjäveln”, utvecklad och producerad av Brand New Content för TV4, får tittarna en unik inblick i både människan och fenomenet Robert Gustafsson när han blickar tillbaka på en makalös karriär.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig?

Landets bästa kreatörer är redo att hjälpa dig med dina kommunikations- och produktionsutmaningar. Hör av dig så berättar vi mer!