Joakim Lundell i ny SVT-serie om unga i utanförskap

Publicerat

Kategorier

Vad händer när samhället sviker – och hur hittar man tillbaka? Det är utgångspunkten för den nya dokumentärserien Hudlös, där Joakim Lundell möter unga vuxna som haft en tuff start i livet.

Serien i sex delar har premiär på SVT1 och SVT Play torsdagen den 21 augusti och är producerad av Brand New Content.

– Alla har vi vår egen resa genom livet. Min har varit kantad av missbruk, familjehem och kaos innan jag landade rätt. I den här serien har jag fått möjlighet att träffa några helt fantastiska människor som precis som jag fått navigera genom tuffa perioder i livet, säger Joakim Lundell.

I Hudlös möter vi unga personer som vuxit upp med socialtjänst, placeringar och utanförskap – men som trots allt hittat en väg framåt. Joakim Lundell, som själv har erfarenhet av ett liv i missbruk och kriminalitet, använder sin egen historia som grund för att skapa en ärlig och nära samtalston.

Serien lyfter frågor om psykisk ohälsa, beroende, utanförskap och vägen till ett bättre liv. Med öppenhet och empati söker Joakim inte bara förstå – han vill också inspirera till förändring och sprida hopp till unga som känner igen sig.

Om Joakim Lundell

Joakim Lundell är en av Sveriges mest inflytelserika mediepersonligheter med miljontals följare i sociala medier. Hans väg från utsatt ungdom till en av landets största youtubers har berört en hel generation. I Hudlös återvänder han till sina rötter – inte för att blicka bakåt, utan för att lyfta andra.

Fakta om serien

Titel: Hudlös

Premiär: Torsdag 21 augusti

Plattformar: SVT1 och SVT Play

Antal avsnitt: 6

Format och produktion: Brand New Content

Dela inlägget

Se fler nyheter

Kampanj om bristyrken inleder samarbetet med Region Gävleborg

Visste du att det kommer behövas 135 000 nya undersköterskor de närmaste 10 åren?
Och att det just nu saknas 35 000 personer till olika yrken inom byggbranschen?
Detta vill Region Gävleborg göra bot på och med hjälp av Brand New Content tog regionen därför fram en kampanj för att få fler att söka sig till dessa så kallade bristyrken.

BNC tar Guldörat in på Dramaten

För tredje året i rad producerar Brand New Content Guldörat.
Den här gången flyttar branschdagen och galan in på Dramaten – med Annika Lantz som moderator på Stora scenen.

Vem ska jag tro på?

I Brand New Contents nya programserie ”Vem ska jag tro på?” får tittarna insikt, kunskap och verktyg för att bättre kunna navigera i det allt mer komplexa medielandskapet som växer fram och den påverkan vi utsätts för – ofta utan att veta om det. Programledaren Kodjo Akolor leder oss med hjälp av fakta, forskning och personliga möten genom en värld full av desinformation, konspirationsteorier och dolda reklambudskap.

– Det känns viktigare än någonsin att vi förstår hur våra medievanor påverkar oss, säger Kodjo Akolor.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig?

Landets bästa kreatörer är redo att hjälpa dig med dina kommunikations- och produktionsutmaningar. Hör av dig så berättar vi mer!