Kampanj om bristyrken inleder samarbetet med Region Gävleborg

Publicerat

Kategorier

Visste du att det kommer behövas 135 000 nya undersköterskor de närmaste 10 åren? Och att det just nu saknas 35 000 personer till olika yrken inom byggbranschen? Detta vill Region Gävleborg göra bot på och med hjälp av Brand New Content tog regionen därför fram en kampanj för att få fler att söka sig till dessa så kallade bristyrken.

Visste du att det kommer behövas 135 000 nya undersköterskor de närmaste 10 åren?
Och att det just nu saknas 35 000 personer till olika yrken inom byggbranschen?
Detta vill Region Gävleborg göra bot på och med hjälp av Brand New Content tog regionen därför fram en kampanj för att få fler att söka sig till dessa så kallade bristyrken.
Resultatet är det första inom ramen för den upphandling, där Brand New Content valdes som en av regionens innehållsbyråer inom film.
Kampanjen består av två intervjubaserade videor som visas på hemsidor och storbildsskärmar hos olika aktörer inom regionen, och en sociala medie-kampanj som Brand New Content tog fram i samarbete med regionen. Med hjälp av undersköterskan Evelina och byggjobbaren Carro får vi svar på några av de vanligaste myterna inom respektive yrke.
– Dessa filmer är ett bra exempel på gott samarbete mellan oss, kommuner, utbildningsaktörer och filmteamet. Filmerna visar våra bristyrken i länet på ett genuint sätt och de har verkligen ett kommunikativt värde, säger Linda Sjödin, kommunikationsdirektör Region Gävleborg.
Brand New Content tackar för förtroende och ser fram emot fler roliga och viktiga uppdrag tillsammans!

Här kan du se filmerna.

Dela inlägget

Se fler nyheter

Premiär för S:t Görans Sjukhus!

Måndagen den 10 mars är det premiär för den nya dokumentärserien S:t Görans Sjukhus på Viaplay och TV3. Serien, som utvecklats och producerats av Brand New Content, ger tittarna en unik inblick i vardagen på ett av Sveriges största akutsjukhus.

Premiär för Svenska Fall säsong 13

På torsdag är det äntligen dags för säsong 13 av Brand New Contents prisbelönta långkörare Svenska Fall – en av Sveriges mest populära dokumentärserier om verkliga brott.

Ny säsong av ”Vem ska jag tro på?”

AI förändrar våra liv – men hur skiljer vi på sanning och manipulation i en värld styrd av algoritmer? I den nya säsongen av Vem ska jag tro på? utforskar Kodjo Akolor hur artificiell intelligens påverkar medier, nyhetsflöden och vår syn på verkligheten.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig?

Landets bästa kreatörer är redo att hjälpa dig med dina kommunikations- och produktionsutmaningar. Hör av dig så berättar vi mer!