Premiär för tv-serien S:t Görans Sjukhus!

Publicerat

Kategorier

Måndagen den 10 mars är det premiär för ”S:t Görans Sjukhus” – en ny dokumentärserie som ger tittarna en unik och verklighetsnära skildring av vardagen på ett av Sveriges största akutsjukhus.

Serien är producerad av Brand New Content och visas på Viaplay och TV3. 

Verkligheten bakom kulisserna på S:t Görans Sjukhus

I tio avsnitt får vi följa åtta medarbetare och deras arbetsdagar på Capio S:t Görans Sjukhus. Serien skildrar både den avancerade vården och de mänskliga möten som utspelar sig på sjukhuset varje dag. 

– Jag är både glad och stolt över att vi har lyckats ro det här i land efter många, långa och bra diskussioner om hur vi gör programmen värdiga, säkra och med patienternas bästa i fokus. Nu hoppas vi såklart att svenska folket tycker om programmen lika mycket som vi, säger Anders Sundberg, VD på Brand New Content.

Vårdpersonalen i fokus

Serien ger en djup inblick i sjukhusets verksamhet och belyser de utmaningar som vårdpersonal dagligen står inför, men också deras starka drivkraft och engagemang.

– Att många nu kommer att kunna följa vår vardag och de utmaningar vi möter känns både spännande och viktigt. Jag hoppas att programmet inte bara visar vår professionalism, utan också det engagemang och den omtanke som finns hos vår personal, säger Gustaf Storm, VD på Capio S:t Görans Sjukhus.

Viaplays förväntningar på serien.

Även Viaplay lyfter serien som något alldeles extra. Alexander Tanno, Editor in Chief på Viaplay i Sverige, beskriver serien som en resa fylld av dramatik och mänsklig närhet:

– S:t Görans Sjukhus erbjuder en perfekt blandning av glädje, sorg och värme. Tittarna får en unik inblick i vardagen på ett av Sveriges största akutsjukhus och får följa livets olika cykler, från första andetaget till det allra sista. Varje patientberättelse vävs varsamt samman med våra karaktärers egna livshistorier.

Här kan du se serien ”S:t Görans Sjukhus”

”S:t Görans Sjukhus” har premiär måndagen den 10 mars klockan 21.00 på TV3 och finns samtidigt tillgänglig för streaming på Viaplay. Därefter släpps nya avsnitt varje måndag.

Serien är producerad av Brand New Content i samarbete med Viaplay med målet att visa människorna bakom yrkesrollerna. 

Streama serien här. 

Dela inlägget

Se fler nyheter

BNC tar Guldörat in på Dramaten

För tredje året i rad producerar Brand New Content Guldörat.
Den här gången flyttar branschdagen och galan in på Dramaten – med Annika Lantz som moderator på Stora scenen.

Vem ska jag tro på?

I Brand New Contents nya programserie ”Vem ska jag tro på?” får tittarna insikt, kunskap och verktyg för att bättre kunna navigera i det allt mer komplexa medielandskapet som växer fram och den påverkan vi utsätts för – ofta utan att veta om det. Programledaren Kodjo Akolor leder oss med hjälp av fakta, forskning och personliga möten genom en värld full av desinformation, konspirationsteorier och dolda reklambudskap.

– Det känns viktigare än någonsin att vi förstår hur våra medievanor påverkar oss, säger Kodjo Akolor.

Sitcom lanserar Amorteringsklappen

Årets bästa julklapp 2023 – ett sällskapsspel? Inte om man får tro Nordax Bank, som tagit hjälp av Brand New Contents content-team för att lansera ”Amorteringsklappen”.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig?

Landets bästa kreatörer är redo att hjälpa dig med dina kommunikations- och produktionsutmaningar. Hör av dig så berättar vi mer!