RISE väljer Brand New Content – igen

Publicerat

Kategorier

Brand New Content fortsätter som innehållspartner när forskningsinstitutet RISE tar nästa steg i sin varumärkesresa. Det står klart sedan byrån tilldelats uppdraget med institutets innehållstjänster efter en upphandling.

Brand New Content tilldelas uppdraget efter upphandling innan sommaren, i konkurrens med ett flertal aktörer.

Uppdraget innebär att Brand New Content fortsätter som redaktionell partner till inhouse-redaktionen med att planera och producera bland annat text, redaktionell video, redaktionella bilder och podcasts.

Rise har i uppdrag att nyttiggöra forskning genom att se till att ny kunskap kommer näringsliv och samhälle till del. I det ingår bland annat att sprida kunskap och forskningsframsteg till marknaden, att hjälpa små företag att växa med innovationer samt att stora företag fortsätter utvecklas genom hela värdekedjan.

– RISE är den perfekta partnern när man brinner för lösningarna på de stora samhällsfrågorna – hållbar omställning, digitalisering och hälsovård. De är dessutom lyhörda och intresserade av att utforska de möjligheter som det ständigt föränderliga medielandskapet och utvecklingen inom AI-verktyg innebär. Det känns inspirerande att vara med i nästa steg i RISEs varumärkesresa, säger Klas Lindberg, chef för Brand New Contents kommunikationserbjudande.

Om RISE

RISE Research Institutes of Sweden AB är ett svenskt helägt statligt forskningsinstitut, som samverkar med universitet, näringsliv och samhälle för innovationsutveckling och hållbar tillväxt. RISE ägnar sig åt industriforskning och innovation samt utför provning och certifiering. RISE har 3300 anställda.

Dela inlägget

Se fler nyheter

BNC, Del Monte och Lasse Åberg får Sverige att komma på banan

Brand New Content står bakom Del Montes nya kampanj ”Kom på banan – med en banan”, som med humor, nostalgi och tydlig igenkänning vill inspirera unga till att välja bananen framför godis och energidrycker.

Brand New Content vinner upphandling för Region Stockholm

Brand New Content har tilldelats uppdraget som innehållsleverantör till Region Stockholm, efter en nyligen avslutad upphandling. Avtalet mellan parterna är nu tecknat och gäller i två år med möjlighet till förlängning i ytterligare två år.

Premiär för ”Robert Gustafsson – Komikerjäveln”

Sveriges mest älskade komiker har fyllt 60. I den nya dokumentärserien ”Robert Gustafsson – Komikerjäveln”, utvecklad och producerad av Brand New Content för TV4, får tittarna en unik inblick i både människan och fenomenet Robert Gustafsson när han blickar tillbaka på en makalös karriär.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig?

Landets bästa kreatörer är redo att hjälpa dig med dina kommunikations- och produktionsutmaningar. Hör av dig så berättar vi mer!