RISE väljer Brand New Content – igen

Publicerat

Kategorier

Brand New Content fortsätter som innehållspartner när forskningsinstitutet RISE tar nästa steg i sin varumärkesresa. Det står klart sedan byrån tilldelats uppdraget med institutets innehållstjänster efter en upphandling.

Brand New Content tilldelas uppdraget efter upphandling innan sommaren, i konkurrens med ett flertal aktörer.

Uppdraget innebär att Brand New Content fortsätter som redaktionell partner till inhouse-redaktionen med att planera och producera bland annat text, redaktionell video, redaktionella bilder och podcasts.

Rise har i uppdrag att nyttiggöra forskning genom att se till att ny kunskap kommer näringsliv och samhälle till del. I det ingår bland annat att sprida kunskap och forskningsframsteg till marknaden, att hjälpa små företag att växa med innovationer samt att stora företag fortsätter utvecklas genom hela värdekedjan.

– RISE är den perfekta partnern när man brinner för lösningarna på de stora samhällsfrågorna – hållbar omställning, digitalisering och hälsovård. De är dessutom lyhörda och intresserade av att utforska de möjligheter som det ständigt föränderliga medielandskapet och utvecklingen inom AI-verktyg innebär. Det känns inspirerande att vara med i nästa steg i RISEs varumärkesresa, säger Klas Lindberg, chef för Brand New Contents kommunikationserbjudande.

Om RISE

RISE Research Institutes of Sweden AB är ett svenskt helägt statligt forskningsinstitut, som samverkar med universitet, näringsliv och samhälle för innovationsutveckling och hållbar tillväxt. RISE ägnar sig åt industriforskning och innovation samt utför provning och certifiering. RISE har 3300 anställda.

Dela inlägget

Se fler nyheter

Succéserien “Svenska Fall” blir podcast

Den 29 augusti är det premiär för den tolfte säsongen av Viaplays populära true crime-serie “Svenska Fall”, som vanligt producerad av Brand New Content. Men redan i dag släpps “Svenska Fall Podcast” med utvalda dramatiska brottsfall från tidigare säsonger.

Vi håller oss till FAKTA!

I dag offentliggjordes vilka program som är med och tävlar i årets prestigefyllda Kristallen-gala. Precis som förra året dominerar Brand New Content kategorin ”Årets Faktaprogram”.

Kampanj om bristyrken inleder samarbetet med Region Gävleborg

Visste du att det kommer behövas 135 000 nya undersköterskor de närmaste 10 åren? Och att det just nu saknas 35 000 personer till olika yrken inom byggbranschen? Detta vill Region Gävleborg göra bot på och med hjälp av Brand New Content tog regionen därför fram en kampanj för att få fler att söka sig till dessa så kallade bristyrken.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig?

Landets bästa kreatörer är redo att hjälpa dig med dina kommunikations- och produktionsutmaningar. Hör av dig så berättar vi mer!