IKEA

IKEA KITCHEN TALKS

2020 lade IKEA ner sin traditionella printprodukt: den årliga katalogen. Som ersättning för katalogen ville IKEA testa att skapa en digital festival med musik, mat, inredning, hemma hos-reportage och mycket annat för 24 timmars multisändning globalt, kallad Open The Door: IKEA FESTIVAL.

Utmaning

Som en del av denna satsning fick BNS frågan att göra fyra halvtimmeslånga samtal kring fyra av IKEAS viktiga frågor mellan kända personer, influerare och IKEAs egna experter.

Kreation

För att hitta den riktiga avslappnade stämningen som finns runt ett samtal runt köksbordet valde vi bort traditionella tv-studior för att istället att spela in de fyra programmen hemma i köket hos en IKEA-anställd utanför Älmhult. Det resulterade i inspirerande, kunniga och spännande samtal kring ämnena Air, Play, Spaces och Circularity. Vi kallade formatet Kitchen Talks.

Effekt

Vi lyckades engagera några av världens främsta experter och kända svenska och utländska personer (Carolina Klüft, Christer Fuglesang m fl) att samlas kring köksbordet under några intensiva dagar. Resultatet blev en sändning med högt och lyxigt produktionsvärde, som ändå kändes personligt och “IKEA”. Avsnitten sändes i huvudkanalen under IKEA FESTIVAL, som blev en stor framgång och som året efter återkom i en modifierad form.

Kontakta oss

Klas Lindberg

Klas Lindberg

VD
Brand New Story