Utmaning
Banken ville skapa rolig och underhållande rörlig kommunikation som över tid kan skapa engagemang, varumärkeskännedom och konvertering genom Nordax egna sociala kanaler. Och att konceptet samtidigt kan fungera i specifika kampanjer.
Kreation
Brand New Content har skapat en egen humorensemble som lyfter viktiga budskap genom igenkänning och humor i sketchformat. Varje sketch produceras i en mängd versioner och format för maximal effekt.
Effekt
Med kampanjkoncept som “Smoothe Shopping” och det fiktiga 80-talsrockbandet Dreamers har Brand New Content skapat prisvinnande kommunikation som driver varumärket som uppstickare. Varje kampanj har fantastiska engagemangs- och räckviddsresultat och Nordax har gång på gång noterat märkbara ökade antal låneansökningar som effekt av kampanjansökningarna.
“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.”
Namn Efternamn
“Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.”
Namn Efternamn
“Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.”
Namn Efternamn