RISE väljer Brand New Content – igen

Publicerat

Kategorier

Brand New Content fortsätter som innehållspartner när forskningsinstitutet RISE tar nästa steg i sin varumärkesresa. Det står klart sedan byrån tilldelats uppdraget med institutets innehållstjänster efter en upphandling.

Brand New Content tilldelas uppdraget efter upphandling innan sommaren, i konkurrens med ett flertal aktörer.

Uppdraget innebär att Brand New Content fortsätter som redaktionell partner till inhouse-redaktionen med att planera och producera bland annat text, redaktionell video, redaktionella bilder och podcasts.

Rise har i uppdrag att nyttiggöra forskning genom att se till att ny kunskap kommer näringsliv och samhälle till del. I det ingår bland annat att sprida kunskap och forskningsframsteg till marknaden, att hjälpa små företag att växa med innovationer samt att stora företag fortsätter utvecklas genom hela värdekedjan.

– RISE är den perfekta partnern när man brinner för lösningarna på de stora samhällsfrågorna – hållbar omställning, digitalisering och hälsovård. De är dessutom lyhörda och intresserade av att utforska de möjligheter som det ständigt föränderliga medielandskapet och utvecklingen inom AI-verktyg innebär. Det känns inspirerande att vara med i nästa steg i RISEs varumärkesresa, säger Klas Lindberg, chef för Brand New Contents kommunikationserbjudande.

Om RISE

RISE Research Institutes of Sweden AB är ett svenskt helägt statligt forskningsinstitut, som samverkar med universitet, näringsliv och samhälle för innovationsutveckling och hållbar tillväxt. RISE ägnar sig åt industriforskning och innovation samt utför provning och certifiering. RISE har 3300 anställda.

Dela inlägget

Se fler nyheter

Svenska Fall är tillbaka – premiär för säsong 14 på Viaplay i kväll

I kväll, torsdag 4 september 2025 kl. 21.00, är det premiär för säsong 14 av Svenska Fall på TV3 och Viaplay. Tittarfavoriten återvänder med nya uppmärksammade fall och fördjupande berättelser om brott som skakat Sverige – producerat av Brand New Content.

”Bilhandlarens dotter” – ny gripande dokumentär från Brand New Content

Hur kunde en svensk 28-årig kvinna hamna i ett av världens mest ökända fängelser? I den nya true crime-serien ”Bilhandlarens dotter”, producerad av Brand New Content, berättas den dramatiska historien om Ingela Jansson – kvinnan som i början av 2000-talet fick öknamnet ”Storbedragerskan” i svensk media.

Premiär för ”Hudlös” – ny SVT-serie producerad av Brand New Content

Den 21 augusti är det premiär för Hudlös, en stark och gripande dokumentärserie i sex avsnitt där Joakim Lundell möter unga vuxna som precis som han själv har en tuff bakgrund präglad av utanförskap, fördomar och svåra livsutmaningar. Serien produceras av Brand New Content för SVT.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig?

Landets bästa kreatörer är redo att hjälpa dig med dina kommunikations- och produktionsutmaningar. Hör av dig så berättar vi mer!